NOWE TECHNOLOGIE W AUTACH UŻYTKOWYCH

SUZUKI I DAIHATSU DOŁĄCZAJĄ DO INICJATYWY TOYOTY
NOWE TECHNOLOGIE W AUTACH UŻYTKOWYCH

2021-07-29

Commercial Japan Partnership Technologies Corporation to spółka założona w kwietniu br. przez Toyotę, Isuzu i Hino. Jej zadaniem jest popularyzacja w samochodach użytkowych najnowszych technologii z dziedziny elektryfikacji, automatyzacji prowadzenia, połączenia w sieci i współdzielenia pojazdów. Teraz do tego projektu dołączyły również takie firmy, jak Suzuki i Daihatsu.

 

Suzuki i Daihatsu nabyły udziały w założonej przez Toyotę, Isuzu i Hino spółce Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJP). Ma to przyspieszyć dekarbonizację małych samochodów poprzez zwiększanie wykorzystania w nich technologii CASE (Connected, Automated, Shared, Electric).

Chodzi tu o 4 kluczowe kierunki, w których obecnie rozwija się motoryzacja:
1) łączenie samochodów w sieci i rozwijanie usług opartych na tej technologii,
2) technologię automatycznego prowadzenia,
3) współdzielenie pojazdów,
4) zelektryfikowanie napędów.

Suzuki i Daihatsu, podobnie jak i dotychczasowi partnerzy Toyoty – Isuzu i Hino, będą mieli po 10% akcji spółki. Po poszerzeniu grona współwłaścicieli CJP Toyota pozostanie głównym inwestorem, posiadającym 60% udziałów.

Koncerny Suzuki i Daihatsu specjalizują się w produkcji i sprzedaży małych samochodach, których w Japonii jest około 31 mln. Dla porównania, po drogach tego kraju jeździ łącznie 78 mln samochodów.

NOWE TECHNOLOGIE W AUTACH UŻYTKOWYCH

Małe pojazdy dostawcze dostarczają towary do miejsc, do których nie dojeżdżają większe samochody. Dlatego małe auta użytkowe mają do odegrania ważną rolę w osiągnięciu neutralności klimatycznej i popularyzacji nowych technologii, które napędzają rozwój motoryzacji.

Commercial Japan Partnership Technologies Corporation swoją działalność rozpoczęła w kwietniu br. Jej główne cele to poprawa wydajności i bezpieczeństwa oraz obniżenie emisyjności transportu. Budowa infrastruktury łączenia pojazdów w sieci, która skoordynuje pracę dużych ciężarówek z pracą działających lokalnie aut dostawczych pozwoli zwiększyć wydajność działań logistycznych.

Kolejnym zadaniem jest wprowadzenie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego do kolejnych grup samochodów użytkowych, w tym do małych pojazdów.

Współpraca w kwestiach technologii zelektryfikowanych napędów pozwoli spopularyzować wysokiej jakości bezemisyjne małe pojazdy użytkowe.

Chcąc jak najszybciej zrealizować te cele, Toyota i jej partnerzy postanowili połączyć swoje mocne strony. Toyota udostępni swoje technologie elektryfikacji, automatyzacji, łączenia w sieci i współdzielenia pojazdów. Isuzu i Hino wniosą swoje doświadczenie na rynku aut dostawczych, a Suzuki i Daihatsu – na rynku minisamochodów.